معاونت خدمات مشتریان همراه اول در نظر دارد تا با راهاندازی پروژه چتبات، راندمان عملیات پاسخگویی به مشتریان همراه اول را افزایش دهد و بدین وسیله، تجربهی مشتری را بهبود بخشد. این پروژه با بهکارگیری هوش مصنوعی در سامانه ربات هوشمند، دنبال پاسخگویی به مشترکین در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه میباشد. در طراحی این سامانه از اطلاعات دانشی همراه اول که در سایت شرکت، اسناد تجاری، سامانهی دانشی مرکز تماس، بلاگ و ... وجود دارد، بهره گرفته خواهد شد.
کاربردهای چتبات بسیار متنوع میباشد، ولی به طور کلی میتوان آنها را براساس ماهیتشان به 4 دسته تقسیم نمود:
پروژه چتبات مدنظر یک موتور هوشمند تعاملی میباشد که دارای کاربرد اطلاعرسانی، مالی، کسبوکار و کنترلی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان همراه اول و انجام خدمات مالی و کنترلی برای آنها میباشد و به منظور بهبود عملیات پاسخگویی خدمات مشتریان تعریف شده است. از این سرویس در کانالهایی مانند وبسایت همراه اول، همراه من، پیامک و شبکههای اجتماعی استفاده خواهد شد.
هدف
هدف از این پروژه تولید یک چتبات در کانالهای مختلف MCI برای کاربردهای متنوع و پاسخ به سوالات آنها در حوزههای مختلف فعالیت MCI است. بدین ترتیب بهبود تجربه مشتری با استفاده از افزایش راندمان عملیات پاسخگویی حاصل میشود. این پروژه سرعت پاسخگویی را افزایش (بهبود تجربه مشتری) و تعداد تماسها با اپراتور را کاهش (کاهش هزینهها) میدهد. همچنین مشترکین را برای استفاده از خدمات MCI ترغیب مینماید.