امکانسنجی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در شبکه رادیویی اپراتور همراه اول
موضوع پروژه:
تحقیق و پژوهش
تاریخ شروع پروژه:
1403
مدت زمان اجرا:
12 ماه
مجری
معاونت متولی:
راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی
معرفی
تعمیر و نگهداری به عنوان یک فعالیت حیاتی در صنعت شناخته میشود و تأثیر قابل توجهی بر هزینهها و اطمینانپذیری سیستمها دارد. در نتیجه تأثیر زیادی بر توانایی شرکتهای خدماتدهنده در حوزه تلکام برای رقابت با قیمت پایین و کیفیت و عملکرد بالا دارد. تکامل فناوریهای مدرن (مانند اینترنت اشیا، فناوری سنجش، هوش مصنوعی و غیره) نشاندهنده انتقال استراتژیهای تعمیر و نگهداری از تعمیر و نگهداری واکنشی به نگهداری پیشگیرانه (PdM) و نگهداری پیشبینیکننده است. PdM معمولاً شامل نظارت بر وضعیت، تشخیص عیب، پیشآگاهی خطا و ایجاد برنامههای نگهداری و تعمیر میشود. فناوریهای نوین پتانسیل لازم را برای شناسایی و جداسازی عیوب پنهان تجهیزات، نظارت و پیشبینی پیشرفت خطاها، و ارائه پشتیبانی تصمیمگیری و یا اتوماسیون برای توسعه برنامههای تعمیر و نگهداری ایجاد میکنند.
هدف
هدف از انجام PdM، عبارت است از:
انجام یک ارزیابی ریسک منسجم اولیه، که این ارزیابی ریسک شامل ارزیابی سختافزار، نرمافزار و زیرساخت مخابراتی است تا اطمینان حاصل شود که به اندازه کافی برای مدیریت نگهداری پیشبینیکننده مستحکم هستند.
افزایش کارایی، کاهش هزینهها، و رضایت مشتری.
توسعه یک استراتژی منسجم برای پیادهسازی سیستم نگهداری پیشبینیکننده که حاوی یک زمانبندی، بودجه، و منابع لازم برای پیادهسازی موفق پروژه باشد.
ضرورت
دستاوردها
امکانسنجی PdM برای شبکه دسترسی
تدوین استراتژیهای موجود برای PdM و پیادهسازی PoC و نمایش عملی نمونهای از تحلیل موفق بر روی دادههای دریافت شده