رد کردن پیوندها

مطالعه و بررسی وضع موجود برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول

موضوع پروژه:
تاریخ شروع پروژه:

1402

مدت زمان اجرا:

3 ماه

مجری

معاونت متولی:

مهندسی خرید و پشتیبانی

معرفی

به‌منظور خلق و توسعه هویت برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول مبتنی بر اصول علمی و متناسب با شخصیت برند و استراتژی کلان همراه اول تصمیم گرفته شد تا با حضور مشاور و پیمانکار متخصص در فاز اول به تحقیقات اکتشافی برند با مطالعه اسناد ثانویه و بالادستی مرکز و  مصاحبه‌های عمیق با پرسنل ارشد و میانی بپردازیم و با  استخراج ارکان اساسی برند (چشم‌انداز، مأموریت، اهداف، ارزش‌ها)، تحلیل موقعیت برند، تحلیل نقاط ضعف و قوت برند، مشخص کردن محدوده و ابعاد زمین بازی برند، شناخت مخاطبین برند (جمعیت شناختی، رفتاری، پرسونای مخاطب) و وزن‌دهی ارزشی به آن‌ها، آسیب‌شناسی و تحلیل رخداد‏های کلیدی تأثیرگذار بر رضایت و عدم رضایت از برند وضع موجود برند مرکز را شناسایی کنیم. خروجی این مرحله به عنوان ورودی مرحله بعد که تدوین و طراحی استراتژی و هویت برند و سپس در فاز سوم پیاده‌‏سازی استراتژی طراحی شده و هویت بصری و کمپین‌ها استفاده می‏‌شود.

هدف

اصلاح هویت برند مرکز تحقیق و توسعه به منظور هم‌سویی با شخصیت برند و جهت‌گیری استراتژیک سازمان است. این شامل بازتعریف عناصر برند مانند چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها و اهداف برای ایجاد هویت منسجم و تاثیرگذار برند است. توسعه استانداردها و دستورالعمل‌های برند، طراحی کمپین‌های ارتباطی و تبلیغاتی، ایجاد یک تصویر ثابت و قانع‌کننده از برند هم در داخل و هم در خارج است.

ضرورت

دستاوردها

از نتایج تحقیق و خروجی‏‌های پروژه یعنی "سند تحقیقات اکتشافی و تحلیل استراتژیک برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول" و "سند  بـرنـامـه ارتـبـاطـات بـرنـد کـارفـرمـایـی" در مناسبت مرکز از جمله روابط عمومی، تعاملات با پرسنل، باز طراحی برند، ساختار و فرایندها استفاده می‌‏شود.

حوزه های قابل بهره برداری