مطالعه و بررسی وضع موجود برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول
موضوع پروژه:
تحقیق و پژوهش
تاریخ شروع پروژه:
1402
مدت زمان اجرا:
3 ماه
مجری
معاونت متولی:
مهندسی خرید و پشتیبانی
معرفی
بهمنظور خلق و توسعه هویت برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول مبتنی بر اصول علمی و متناسب با شخصیت برند و استراتژی کلان همراه اول تصمیم گرفته شد تا با حضور مشاور و پیمانکار متخصص در فاز اول به تحقیقات اکتشافی برند با مطالعه اسناد ثانویه و بالادستی مرکز و مصاحبههای عمیق با پرسنل ارشد و میانی بپردازیم و با استخراج ارکان اساسی برند (چشمانداز، مأموریت، اهداف، ارزشها)، تحلیل موقعیت برند، تحلیل نقاط ضعف و قوت برند، مشخص کردن محدوده و ابعاد زمین بازی برند، شناخت مخاطبین برند (جمعیت شناختی، رفتاری، پرسونای مخاطب) و وزندهی ارزشی به آنها، آسیبشناسی و تحلیل رخدادهای کلیدی تأثیرگذار بر رضایت و عدم رضایت از برند وضع موجود برند مرکز را شناسایی کنیم.
خروجی این مرحله به عنوان ورودی مرحله بعد که تدوین و طراحی استراتژی و هویت برند و سپس در فاز سوم پیادهسازی استراتژی طراحی شده و هویت بصری و کمپینها استفاده میشود.
هدف
اصلاح هویت برند مرکز تحقیق و توسعه به منظور همسویی با شخصیت برند و جهتگیری استراتژیک سازمان است. این شامل بازتعریف عناصر برند مانند چشمانداز، ماموریت، ارزشها و اهداف برای ایجاد هویت منسجم و تاثیرگذار برند است.
توسعه استانداردها و دستورالعملهای برند، طراحی کمپینهای ارتباطی و تبلیغاتی، ایجاد یک تصویر ثابت و قانعکننده از برند هم در داخل و هم در خارج است.
ضرورت
دستاوردها
از نتایج تحقیق و خروجیهای پروژه یعنی "سند تحقیقات اکتشافی و تحلیل استراتژیک برند مرکز تحقیق و توسعه همراه اول" و "سند بـرنـامـه ارتـبـاطـات بـرنـد کـارفـرمـایـی" در مناسبت مرکز از جمله روابط عمومی، تعاملات با پرسنل، باز طراحی برند، ساختار و فرایندها استفاده میشود.